Fiber Nederland wilt raad van advies met klanten
Het bekende en in opkomst zijnde Fiber wil een raad van advies samenstellen bestaande uit haar eigen klanten. De Amsterdamse ondernemers tonen hiermee lef en slepen het voortouw als het gaat om innovatie. Er wordt niet een raad samengesteld van personen die dicht bij het vuur zitten. Maar er wordt juist voor gekozen de klant aan het woord te laten. Hiermee proberen ze erachter te komen wat er leeft, welke onontdekte aspecten er zijn en hoe ze de klant kunnen helpen met deze issues. Fiber wil daarmee klanten meer inbreng laten geven zodat ontwikkelingen altijd ten goede komen van de consument.
Geen traditionele raad van advies
In de meeste situaties wordt er een raad samengesteld van mensen die bekend zijn in de wereld van internet. Dit brengt veel kennis met zich mee maar kan ook nadelig zijn voor nieuwe inzichten. Fiber hecht veel waarde aan interessante ideeën die een toegevoegde waarde hebben op haar diensten. Door de raad samen te stellen uit klanten krijgen innovaties een bredere draagkracht en kun je klantgerichter te werk gaan. Fiber is hiermee de eerste die op deze manier een raad samenstelt.
Inzichten door diverse klanten van Fiber
De raad zal bestaan uit een flinke diversiteit aan klanten. Dit staat dus volledig los van geslacht, afkomst of andere factoren. Zo zal er dus van iedereen een mening over zaken worden gehoord en krijg je dus een heel breed spectrum aan mogelijkheden.
Voordelen voor de klanten van Fiber
Fiber maakt in de media (op tv in reclame spots) al duidelijk dat de concurrentie (lees:Ziggo) in een half decennium al bijna 10 keer haar prijzen heeft verhoogd. Fiber geeft zelf aan dat het haar prijzen nooit zal verhogen. Iets waar je voor veel consumenten natuurlijk hoge ogen mee gooit. Ook zal het voortdurend de kwaliteit van de internet, televisie en telefoon diensten verbeteren. Naast prijs en kwaliteit zal ook de klantenservice steeds worden gemeten en waar nodig worden geoptimaliseerd. Door nu met een raad klanten hun inbreng te laten geven zal hier ook zeker gehoor aan worden gegeven.
Het geeft maar weer eens te meer aan dat het bedrijf meedenkt met haar gebruikers. Nu klanten invloed kunnen uitoefenen op afgenomen diensten zal het vertrouwen in Fiber nog meer groeien. Het bedrijf is verder ook onafhankelijk van hun netwerk waarmee ze direct kunnen concurreren met andere providers. Deze raad is weer een pluspunt bovenop de toch al betrouwbare diensten van Fiber en zal voor zowel bestaande als nieuwe klanten een belangrijke rol gaan spelen in het gebruik.