KPN verliest klanten in 2020
Het eerste kwartaal van 2020 was voor KPN geen goede periode. De provider is op meerdere flanken klanten verloren. Ziggo en T-Mobile profiteren hiervan. In dit artikel bespreken we waar KPN klanten is verloren en hoe Ziggo en T-Mobile hiervan profiteren. Lees dus verder.
KPN verliest TV klanten
KPN is in het eerste kwartaal van 2020 1% gedaald in marktaandeel van de TV-markt. Het marktaandeel van KPN is nu 31%. Dat houdt in dat KPN in het eerste kwartaal zo’n 20.000 klanten is verloren. KPN verloor klanten bij de producten “Ditgitenne” en “Interactieve TV”. Beide producten verloren bijna 10.000 klanten.
Marktaandeel Internet
Naast dat het op het gebied van TV niet zo lekker ging voor KPN, is het ook 1% marktaandeel verloren op de internetmarkt. Het marktaandeel van KPN is momenteel 38% op het gebied van internet. KPN verloor in het eerste kwartaal van 2020 zo’n 25.000 breedbandinternet klanten. Terwijl het niet zo goed gaat met KPN zijn Ziggo en T-Mobile wel aan het groeien. Ziggo en T-Mobile profiteren van het feit dat het niet zo goed gaat bij KPN en pakken de klanten van KPN.
Internet abonnement aanschaffen
Ben jij op zoek naar een internet abonnement? Maak dan gebruik van onze onafhankelijke vergelijker! Vul je postcode in en bekijk de opties. Als je meteen een abonnement wilt afsluiten, dan kan dat via de “bekijken” knop!
Glasvezel
Glasvezel heeft bij KPN nu de prioriteit. KPN is in rap tempo bezig om een groot glasvezelnetwerk uit te rollen in Nederland. Dit zie je ook terug in een stijging van glasvezel klanten. KPN sloot in het eerste kwartaal van 2020 bijna 60.000 huishoudens aan op hun glasvezelnetwerk. Dit resulteerde in een stijging van 13.000 glasvezel klanten.
Telefonie
Ook op het gebied van telefonie verloor KPN klanten in het eerste kwartaal. Het aantal vaste telefonie klanten daalde met 54.000. Het aantal klanten dat vaste telefonie samen met mobiele diensten hebben gebundeld daalde met 18.000.