Written by admin

Quadplay huishoudens blijven groeien!

Heb je een internetabonnement of ben je op zoek naar iets nieuws, dan is het zeker aan te raden te kijken naar welke diensten je bij een provider afneemt. Veel huishoudens maken al gebruik van de zogenaamde alles in 1 pakketten waarbij de hoofdmoot van de gebruikers de diensten internet, tv en vaste telefonie bij 1 provider afnemen. Hiermee heb je het voordeel van een korting op je totale pakket en houd je alles lekker overzichtelijk. Ook bij vragen en support kun je 1 provider benaderen en hoef je niet op zoek naar de gegevens van 3 of 4 verschillende bedrijven. Zo blijft alles voordelig en centraal geregeld.

De markt voor quadplay groeit echter ook. Quadplay wil zeggen dat je naast een alles in 1 pakket met daarin internet, tv en vaste telefonie ook mobiele telefonie betrekt. Hiermee heb je in feite alles wat je gebruikt ondergebracht bij 1 provider. Dit heeft meestal zijn voordelen, echter in sommige gevallen blijft mobiele telefonie apart afsluiten toch voordeliger. Zorg er dus altijd voor dat je dit goed met elkaar vergelijkt met behulp van een online vergelijker.

Quadplay groeit, merendeel nog wel triple play

Quadplay is in opmars en blijft een stijgende lijn aanhouden. Zo is het in het vierde kwartaal van 2015 gestegen t.o.v. dezelfde periode in 2014 met bijna een 4%. Dit lijkt niet zoveel, maar laat toch een duidelijk verschuiving zien in het gedrag van hoe mensen hun abonnementen afsluiten. De trend zal naar alle waarschijnlijkheid de komende jaren alleen nog maar toenemen. Providers spelen hier natuurlijk ook op in en willen er alles aan doen hun bestaande klanten tevreden te houden en Quadplay ook scherp aan kunnen bieden voor nieuwe klanten die nu nog bij de concurrentie een abonnement hebben. Op dit moment is het wel zo dat het grootste deel van de alles in 1 pakketten nog triple play is, dus zonder het gebruik maken van de extra mogelijkheid voor mobiele telefonie. Ziggo is hierin de grootste speler en er worden hier dan ook met een ruime meerderheid de meeste alles in 1 pakketten afgenomen, gevolgd door KPN en als restant kleine marktaandelen voor de overige providers.

Steeds meer alles in 1 pakketten

Het aantal abonnementen waarin mensen alles apart afsluiten of slechts 2 diensten combineren bij 1 provider is aan het dalen en we zien dan ook dat momenteel de markt wordt geregeerd door de alles in 1 pakketten. En met Quadplay wordt dit alleen maar meer uitgebouwd.

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *