Written by Dylan Ruiters

Streamingdiensten steeds meer in trek

Waar de uitbraak van het coronavirus in veel branches voor een hoop ellende zorgt, zijn de cijfers voor streaming videodiensten juist rooskleurig. In deze blog bespreken wij de laatste ontwikkelingen over de toenemende interesse voor abonnementen op premium zenders en streaming videodiensten. Lees snel verder!

Groei in het overwegen van abonnementen

Anderhalf jaar geleden overwoog of verwachtte nog maar 24 procent van de Nederlanders in de toen aankomende 6 maanden een (extra) abonnement te nemen. Een extra abonnement op een premium tv-zender of een streaming videodienst wel te verstaan. Mede door de uitbraak van het coronavirus is dit percentage gestegen naar 35 procent. Veel meer mensen en huishoudens hebben behoefte aan entertainment binnen de deur. Het grootste deel van deze mensen overweegt een keuze voor Disney+ en Netflix.

Geen entertainment buiten de deur

Het overwegen en het nemen van een abonnement is natuurlijk nog wel een verschil. Tijdens de lockdown periode na de uitbraak van het coronavirus hebben veel mensen wel daadwerkelijk een abonnement genomen. Entertainment buiten de deur was niet of nauwelijks mogelijk, waardoor er naar entertainment binnenshuis gezocht moest gaan worden. Zo had Netflix eind mei 2020 al een klantenbestand van 3,2 miljoen Nederlandse huishoudens.

Hebben mensen dan geen entertainment binnenshuis?

Steeds meer Nederlanders ziet zichzelf de komende zes maanden dus een extra abonnement nemen op een premium tv-zender of een streaming videodienst. Dit terwijl veel mensen al een abonnement hebben, op bijvoorbeeld Fox Sports, Netflix of Videoland. Mensen zoeken tegenwoordig meer soorten content. Vaak kunnen ze deze niet bij één aanbieder vinden, dus zullen ze een extra abonnement moeten afsluiten. Bij verschillende Alles in 1 pakketten worden premium tv-zenders en/of streaming videodiensten gratis of goedkoop aangeboden.

Extra abonnementen groeien vooral

De hierboven genoemde groei van 35 procent zit dus waarschijnlijk niet in nieuwe abonnementen, maar vooral in extra abonnementen. De verwachting voor nieuwe abonnementen op premium tv-zenders en streaming videodiensten zullen dus niet heel erg hoog zijn. Het zijn vooral mensen die al een abonnement hebben, die nog een extra abonnement afsluiten. Zo willen ze meerdere soorten content tot hun beschikking hebben tijdens deze corona periode.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *