Written by Merel

Vodafone en Ziggo slaan de handen ineen

Voor de bedrijven Vodafone en Ziggo begint 2017 met een grote verandering. Op oudjaarsdag hebben zij bekend gemaakt dat de joint venture tussen de bedrijven definitief is. De voorbereidingen zijn afgerond en zij zijn als één bedrijf het nieuwe jaar ingestapt onder de naam VodafoneZiggo.

In februari 2016 werd al bekend dat beide bedrijven bezig waren om een fusering voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk hebben zij dit kunnen realiseren als joint venture, waarin de bedrijven gelijkwaardig aan elkaar zijn. Vodafone heeft nog wel even 800 miljoen moeten neerleggen, om de helft van de aandelen te kunnen krijgen. Ook heeft het bedrijf de ‘Vodafone Thuis’ dienst moeten verkopen. Dit is afgelopen november verkocht aan T-Mobile. 2017 zal het jaar moeten worden waarin de bedrijven samen de concurrentiestrijd tegen KPN kunnen aangaan.

Vodafone en Ziggo openen concurrentiestrijd tegen KPN

KPN is de laatste jaren in een stijgende lijn het klantenbestand aan het uitbreiden. Dit succes hebben zij mede te danken aan het combivoordeel wat het bedrijf de klant biedt. Wanneer een klant de vaste- en mobiele diensten bij het bedrijf afneemt, worden zij beloont met extra kortingen. Hierdoor wordt KPN voor de klant een aantrekkelijke provider en het is ook nogeens erg makkelijk om al je abonnementen bij dezelfde provider af te sluiten. Ziggo heeft dit ook geprobeerd, maar omdat zij geen eigen mobiel netwerk hebben is dit niet goed uit de verf gekomen. Nu Vodafone en Ziggo samen opereren, zal de combivoordeel één van de strategieën van het nieuwe bedrijf worden. De combinatie pakketten zal VodafoneZiggo op korte termijn aanbieden onder de naam ‘quad-play pakketten’.

Combivoordeel voor klanten

Klanten die momenteel hun mobiele diensten afnemen bij Vodafone en de vaste diensten bij Ziggo, zullen het aanbod krijgen om deze abonnementen te gaan combineren tot één abonnement bij VodafoneZiggo. Zij zullen dan kortingen krijgen die overeenkomen met de kortingen die KPN biedt voor alles in één klanten. Bij KPN krijgt de klant €5,- korting per mobiel abonnement, een verdubbeling van het aantal MB’s en ook nog een gratis zenderpakket naar keuze! Er zijn steeds meer providers die combivoordeel aanbieden om het de klant aantrekkelijker te maken. Meer over combivoordeel kun je lezen in ons vorige blog.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *