Written by Dennis Vlaar

VodafoneZiggo blijft marktleider breedbandmarkt

T-mobile is in 2019 de hardste groeier op de breedbandmarkt met een stijging van 12,5% van het aantal klanten. VodafoneZiggo groeide ook in het afgelopen jaar en blijft nog steeds marktleider. Bij KPN ging het minder goed, zij verloren het hele jaar door klanten. In dit artikel gaan we dieper in op deze 3 aanbieders. Lees dus verder!

T-mobile hardste groeier 2019

Mede dankzij de introductie van de ‘Uit en thuis’ actie in oktober, is T-Mobile in het 4e kwartaal het snelste gegroeid met 18.000 nieuwe breedbandklanten. Deze groei is niet te danken aan het dochterbedrijf Tele2 die alleen maar klanten blijft verliezen. Over het hele jaar gezien groeide het klantenbestand van T-Mobile met 12,5% naar 619.000 klanten. Marktleider VodafoneZiggo heeft er nog steeds ruim 5 keer zo veel. Het verschil tussen T-Mobile en VodafoneZiggo is dus groot.

KPN blijft dalen

KPN is in 2019 56.000 klanten kwijt geraakt. Dit bleek uit de cijfers die KPN op 29 januari 2020 publiceerde. KPN geeft meerdere redenen voor de daling van klanten in 2019. In het laatste kwartaal is KPN 16.000 klanten verloren. KPN verklaart dat het verlies komt doordat mensen overstappen naar kleine bedrijven. Eerder dit jaar gaf KPN de integratie van Telfort als reden van de daling in klanten. De opbrengst per klant steeg wel met 5,2% in 2019 naar €48.

VodafoneZiggo blijft de grootste

VodafoneZiggo groeide in het laatste kwartaal met 13.000 nieuwe breedbandklanten. Totaal groeide ze in 2019 met 45.000 klanten. Dit zorgt ervoor dat VodafoneZiggo nu een klantenbestand heeft met 3.3 miljoen klanten. Hiermee zijn ze marktleider op het gebied van breedband. Het grootste deel van de groei kwam door de zakelijke markt, Ziggo en Vodafone richten zich namelijk op kleine bedrijven.

Wat vind jij van de ontwikkelingen op de breedband markt?
Laat het ons weten!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *