Written by Merel

Belangrijke factoren bij keuze alles in 1 pakket

Er is onlangs weer een onderzoek gedaan naar welke factoren mensen het meest belangrijk vinden bij het kiezen van een passend alles in 1 pakket. Ten opzichte van het voorgaande jaar zien we hier veranderingen in, waar we natuurlijk komend jaar op zullen inspringen om de consument zo goed mogelijk te adviseren. We bespreken hieronder de resultaten van het onderzoek.

Belangrijke zaken bij het kiezen van een alles in 1 pakket

Uit het onderzoek is gebleken dat nog steeds de kosten van een alles in 1 pakket het meest bepalend zijn bij de keuze. Mensen kiezen het liefst zo veel mogelijk waar voor hun geld. Zij hoeven niet perse te kiezen voor het allergoedkoopste abonnement, maar als het iets duurder is moet het aanbod dan ook groter zijn. Bij TV laat de consument vooral zaken zoals het aantal zenders en beeldkwaliteit meetellen in de keuze. Ziggo en KPN spelen hier slim op in door unieke content te bieden. Ziggo biedt bijvoorbeeld Ziggo Sport en heeft de rechten van HBO gekocht, daarnaast biedt KPN hun klanten unieke TV-series aan die de provider zelf heeft ontwikkeld. Wij verwachten dat T-Mobile in de toekomst ook met unieke content gaat komen, maar dit zal nog even op zich laten wachten.
Daarnaast laat de consument ook steeds vaker het internetaanbod zwaarder meewegen ten opzichte van het tv aanbod en vaste telefonie. Daarin zijn voornamelijk de snelheid en betrouwbaarheid van het internet netwerk belangrijk.
De belangrijke punten op een rijtje:

  1. De kosten van het triple play abonnement
  2. Het TV aanbod: Zenders en beeldkwaliteit
  3. Het internetaanbod: De snelheid en betrouwbaarheid

Mond-op-mond reclame speelt een grote rol

Consumenten hechten meer waarde aan het oordeel en advies van familie of vrienden, dan dat zij gevoelig zijn voor de reclamepraatjes van de aanbieders. Ook onafhankelijke partijen die advies geven over alles in 1 pakketten worden serieus genomen.
Er wordt nog steeds vrij veel overgestapt naar een aantrekkelijkere provider. Zoals hierboven ook gezegd is, laat dit zien dat mensen graag waar voor hun geld willen. Niet alleen de kosten voor een alles in 1 abonnement zijn belangrijk, maar ook net zo veel het aanbod en de service van de provider.

Wat vind jij het meest belangrijk bij de keuze voor een alles in 1 abonnement? Laat het ons weten middels een reactie!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *