Written by Merel

Tablet-actie Ziggo zorgt voor veel klachten

De tablet-actie voor nieuwe klanten van Ziggo is uitgemond in een flop. Naar verluidt hebben vele nieuwe klanten de Huawai-tablet nog steeds niet ontvangen. Ondertussen is Ziggo bekend met dit probleem en doet er alles aan om dit op te lossen. Ben jij ook gedupeerd? Lees dan snel door om het op te lossen./strong>

De tablet-actie van Ziggo

Alles in 1 provider Ziggo heeft in 2016 meerdere acties gehouden om klanten te trekken. Eén daarvan was de tablet-actie. Mensen die zich een alles in 1 pakket van Ziggo afnamen, hadden de keuze om een gratis tablet als welkomstcadeau te ontvangen of een korting van vier maanden. Veel nieuwe klanten kozen voor de tablet. Deze werd vervolgens niet geleverd, dus stroomden verschillende consumentenfora en ook het forum van Ziggo vol met klachten over deze tablet-actie.

Oorzaak van het probleem

Er is een misverstand ontstaan over de levering van de tablet. Veel klanten hadden namelijk verwacht dat deze gewoon aan huis zou worden bezorgd, maar dit was niet het geval. Klanten die voor een gratis tablet kozen, hebben een voucher in hun e-mail gekregen waarmee zij de tablet gratis konden afhalen bij een filiaal van Media Markt. Dit was niet voor iedereen duidelijk, waardoor er meerdere vouchers per ongeluk in de spambox zijn beland en hiermee dus verdwenen zijn. Daarnaast was het externe systeem waar Ziggo gebruik van maakte, niet waterdicht waardoor gegevens (en klachten) niet goed werden verwerkt. Om deze reden is de voucher naar sommige klanten nooit toegestuurd.

Ziggo betreurt de klachten over de tablet-actie

Ziggo geeft toe dat het flink is misgegaan en betreurd dit ook ontzettend. De provider dacht met een mooie actie een groot aantal nieuwe klachten blij te maken, maar dit is dus in een flop geëindigd. Ook de afhankelijk van de klachten die vervolgens kwamen, is niet netjes gegaan. Klanten werden van het kastje naar de muur gestuurd, door de Media Markt en Ziggo.
Ziggo heeft hier echter wel van geleerd en de actie per 30 januari stopgezet. Momenteel is het bedrijf bezig om alle klachten op te lossen. Vouchers zullen dan ook niet meer via de mail worden verstuurd, maar via de post.

Heb jij ook nog steeds geen tablet ontvangen? Meld dit dan bij de klantenservice van Ziggo. Zij zullen er vervolgens voor zorgen dat het probleem wordt opgelost.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *